9 de febrer del 2012

Dibuix màgic amb la pistola de cola

Un cap de setmana passat en casa, mirant la neu com cau i inventant activitats creatives per distreure la Gemma (tot i que al final és ella a distreure’ns a nosaltres!!)
Com que dibuixar i guixar per tot arreu es una de les coses que més l’apassionen, em vaig inventar aquesta activitat només amb un full de plàstic transparent, una pistola de cola termofusible, paper i lapis de colors.


Per crear l’efecte “màgic” es necessita un dibuix amb textura que puguem transferir al paper passant els lapis de colors, així que vaig pensar a que podia utilitzar.

Vaig agafar el full de plàstic transparent, el vaig sobreposar a les il•lustracions dels llibres de la Gemma i vaig copiar els dibuixos amb la pistola de cola.

Vaig obtenir d’aquesta manera un dibuix esquemàtic i adequat també per nens petits, que encara no aprecien figures complexes. Amb una pistola amb sortidor petit és possible fer un dibuix més fidel a l’original, però la meva es bastant grossa i és impossible fer una línea exacta.



Ara arriba la part més divertida, posar el plàstic sota al paper i, colorant el paper amb lapis o amb plastidecor, veure com apareix màgicament el dibuix!!

La Gemma s’ho va passar molt bé...e les seves rialles sorpreses han alegrat la nostra tarda ;-))!

Els dibuixos que hem fet: un gat


i un osset

1 comentari: