11 de setembre del 2012

Patró per fer pitets amb samarretes o tovalloles reciclades

Ja està a punt de començar un altre any d’escola bressol i vam passar els últims dies preparant el material necessari.
Moltes coses del curs anterior encara es poden utilitzar, però els pitets no, son massa petits i sobre tot estan decorats amb tota mena de taques.

Mirant els calaixos plens de teles colorades, samarretes de cotó, tovalloles velles em vaig decidir per fer jo mateixa els pitets d’una manera fàcil, rapida i reciclant material que ja no feia servir.



La primera cosa és fer el model en paper de diari:


- Doblegar el full en 4 parts i dibuixar-hi una línea corba.
- Tallant seguint la corba dibuixada obtindreu un oval.
- Retallant un cercle tindrem l’obertura pel cap.

Per fer els pitets no he fet res mes que retallar el model una primera vegada en la tela i una segona en una samarreta o tovallola vella (van molt bé perquè, al contrari de la tela, absorbeixen i son suaus per eixugar la cara desprès del dinar).

Ara podem fer de dues maneres, una més rapida i l’altra més “decorativa”:

- Pitet ràpid: vaig ajuntar al reves les dues teles que havia tallat i vaig cosir tot el perímetre deixant nomes una petita obertura per donar-li la volta. Després d’haver-li donat la volta vaig cosir un altre cop tot el perímetre per donar-li més consistència. Temps necessari per la realització: 10 minuts!!


- Pitet amb vora: vaig tallar la part del darrera una mica més gran de la part davant i les vaig sobreposar al dret. Amb la part que sobresurt de la tela vaig fer la vora al pitet cosint tot el perímetre amb ziga-zaga. Temps necessari: 20 minuts.

Els dos models són força ràpids i fàcils i es poden fer en sèrie per guanyar temps, jo en nomes una tarda vaig poder fer tots els que calen pel començament del curs!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada